INNOVATIIVINEN YHTEYS

Artikkelit

Ajankohtaista

Nesentan ja Releasyn AI-konsepti muuttaa asiakaspalvelukokemusta radikaalisti

 

Nesentan ja Releasyn AI-konsepti muuttaa asiakaspalvelukokemusta radikaalisti

Tekoälyn käyttöönotto ja nopea kehitys mullistaa liiketoimintaa tavalla, jollainen on viimeksi nähty internetin muuttaessa liiketoiminnan malleja ja prosesseja. Tämä kehitys ulottuu voimakkaasti ja kokonaisvaltaisesti myös asiakaspalvelutoimintaan, joka parhaimmillaan on jo nyt – ja aivan lähitulevaisuudessa – toimiva ja tehokas sekoitus modernia teknologiaa sekä laadukasta ja empaattista ihmistyötä.

Teknologian keskiössä ja uutta liiketoimintaa raivaavana tekijänä on erityisesti tekoäly, joka paitsi hoitaa kontakteja enenevässä määrin itsenäisesti, myös samalla tukee asiakaspalveluhenkilöstöä työssään hakemalla sekä keräämällä tietoa, avustamalla ja ohjaamalla.

Nesenta Oy:n emoyhtiö Releasy Customer Management lanseeraa kuluvan kevään aikana markkinoille vallankumouksellisen AI-konseptin, joka perustuu ajatukseen tekoälystä integroituna osana kaikkia asiakaspalvelukanavia ja joka pohjaa omaan kehitystyöhön. Oma kehitystyö ja koodaus takaavat sen, että tekoäly aidosti tukee asiakaspalvelutyön käytäntöä – konsernimme on nimenomaisesti asiakaspalvelun ammattitalo ja kaikki toimintamme, teknologiakehitys mukaan luettuna, tähtää kohti laadukasta ja asiantuntevaa asiakaspalvelua, asiakkaidemme eduksi.

Oma kehitys mahdollistaa samalla joustavuuden ja räätälöidyt ratkaisut vastaamaan kunkin asiakkaamme yksilöllisiä asiakaspalvelun prosesseja sekä tavoitteita.

Kokonaiskonsepti koostuu useasta eri tekoälyä hyödyntävästä toiminnosta, jotka kaikki keskustelevat keskenään ja ovat valmiiksi integroituneita käytössämme oleviin järjestelmiin ja voivat integroitua myös eri asiakaskohtaisiin taustajärjestelmiin.

Konseptin ensimmäisen kehitysvaiheen keskeiset osat ovat:

  • voicebot puhekanavaa varten: mm. tehostettu IVR ja asiakkaan tunnistaminen

  • mailbot sähköpostiviestintään: jatkuvasti kehittyvät, valmiit viestipohjat ja vastaukset

  • viimeistä teknologiasukupolvea edustava chatbot: sekä asiakkaan tukena että agentin toimintaa tehostaen, perustuen ChatGPT-4 versioon

  • asiakaspalvelijan tukeen agent-assistAI: mahdollisuus tehdä mm. asiakastietoon perustuvia suosituksia, varmistaa turvallisen asiakastiedon käsittelyn, tekee rutiinitehtävät agentin puolesta

  • kielikone monikielisen asiakaspalvelun tueksi

Olemme ylpeitä voidessamme osana Releasy -konsernia tuoda tämän kokonaisuuden myös suomalaisten asiakkaidemme – uusien ja nykyisten ulottuville.

Nesenta Oy on osa pohjoismaista Releasy konsernia ja on yksi Suomen johtavista ulkoistetun asiakaspalvelun tuottajayrityksistä. Yli 20 vuoden kokemuksella ja noin 1800 henkilön voimin tuotamme pohjoismaissa monipuolisia ulkoistetun asiakaspalvelun ratkaisuja neljästätoista yhteyskeskuksestamme kansainvälisesti noin 30 eri kielellä.

Kysy lisää:

Pekka Ojala

Strategic Development, Sales & Finance, Board Member

puh. 050 599 1674

pekka.ojala@nesenta.fi

Jari Antikainen

Sales Manager

puh. 040 525 2815

jari.antikainen@nesenta.fi